Beoordeeld met een 8.7 op 83 beoordelingen

Garantie & retourneren

Garantie en Retourneren:
Wij staan als professionele speciaalzaak volledig achter onze producten, onze service en de klant. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met uw bestelling, neem direct contact met ons op. Wij zullen u dan voorzien van een vergelijkbaar product of terugbetaling van uw aankoopbedrag. Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Mocht er bij een product aanvullende (fabrieks-) garantie aangeboden worden dan doet deze aanvullende garantie niets af aan de wettelijke garantie. Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Zie voor meer informatie: klacht of defect buiten garantie.

Mocht er een artikel defect raken:   buiten de wettelijke garantie geldt ook fabrieksgarantie. Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. En dit wordt natuurlijk altijd nageleefd als aan de voorwaarden van de garantie is voldaan. Voordat u een artikel retour zendt is het gewenst  dat u in alle situaties contact met ons opneemt. Wij helpen u dan graag verder. Wij werken volgens de regels van de Thuiswinkel organistaties en bieden u de hoogst mogelijke service. Wij ruilen het defecte artikel meestal direct om.

Fabrieksgarantie
Topbikes.nl geeft standaard de wettelijke garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. Fabrikanten bieden in veel gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar, de zogenaamde fabrieksgarantie. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Zie voor meer informatie: klacht of defect buiten garantie.

Retourbeleid
Wij van Topbikes.nl willen we dat u helemaal tevreden bent over iedere aankoop die u bij ons doet. Wij geloven in service, kwaliteit en de producten die wij aanbieden. Wij hebben al meer dan 50 jaar ervaring als bekend verkooppunt in Den Haag en zien onze webwinkel als verlengstuk van onze service.

Klacht of defect buiten garantie
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
 
Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Ruilen binnen 14 dagen | Herroepingsrecht
Bij Topbikes.nl kunt u een artikel zonder opgaaf van reden binnen 14 werkdagen ruilen of retourneren. De retour termijn start op de eerstvolgende dag nadat de consument het artikel ontvangen heeft. Na herroeping heeft u weer 14 dagen om het artikel te retourneren. U kunt hiervoor gebruik maken van onze retourservice of de zending zelf retourneren per pakketdienst of in de showroom. indien redelijkerwijs mogelijk ontvangen wij het artikel onbeschadigd en/of gebruikt retour. In het geval van beschadiging of gebruik kunnen wij een waardevermindering toepassen. Hiervoor bent u zelf verantwoordelijk. De kosten voor onze retourservice zijn er vanaf 4.95 euro welke in mindering wordt gebracht bij het retourbedrag.

Herroepingsrecht / Herroepings Formulier
Bij uw zending wordt een formulier geleverd ter behoeve van herroeping, deze ontvangt u tevens per e-mail na verzending van uw bestelling. Deze kunt u gebruiken in het geval van het retourneren van uw bestelling of delen van uw bestelling. Nadat Top Bikes het formulier heeft ontvangen heeft u 14 dagen om uw zending te retourneren of gebruik te maken van onze retourservice (4.95 euro). De termijn van 14 dagen voor retour betalingen start op de dag dat de consument het retour stuurt of aangeeft het retour te sturen. Indien de retour zending niet binnen 14 dagen is ontvangen wachten wij tot de terugbetaling van het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten totdat Top Bikes het artikel heeft ontvangen of totdat de consument kan aantonen dat het retour verzonden is.

Mocht u de retour zelf verzorgen per pakketdienst dan zijn de verzendkosten voor rekening van de klant.

Foute zending van Top Bikes
Mocht uw retournering te maken hebben met een fout van Topbikes.nl dan moet u ervoor zorgen dat u ons te kennen geeft wat de reden is van de fout. Onze voorkeur is dat u gebruik maakt van onze onze retourservice. In het geval van een legitieme fout van onze zijde worden er geen kosten gerekend voor het retourneren. U heeft ook de mogelijkheid om de goederen te retourneren in onze showroom in Den Haag. De klachttermijn in deze situatie is 2 maanden vanaf de ontdekking van de fout.

Retourkosten en extra opmerkingen:
Wij vergoeden de retour transportkosten naar ons adres niet, tenzij de reden van retour een fout van Topbikes.nl is. U kunt voor een retourzending gebruik maken van onze retourservice. De kosten zijn €4.95. Dit wordt ingehouden van het terug te storten retourbedrag. U hoeft de verzending niet zelf te regelen, u hoeft het pakket alleen af te geven bij een GLS-pakketshop.

Indien mogelijk ontvangen wij het product en de verpakking in orginele, onbeschadigde staat. Zorg ervoor dat u, indien mogelijk, de originele verpakking gebruikt wanneer u een product wenst te retourneren. Daarnaast moet het te retourneren product indien mogelijk in dezelfde conditie worden ontvangen zoals dat het door u ontvangen is. Als een middel tegen potentieel misbruik heeft Topbikes.nl het recht om geen vergoeding uit te keren aan iemand of iedereen die in onze ogen onrechtmatig gebruik maakt van ons retourbeleid.

Top Bikes Retourservice:
Als je een afspraak wilt maken om je artikel thuis of op een ander adres op te laten halen, kun je het onderstaande formulier invullen. De kosten voor een retourafspraak zijn €7.95 en worden ingehouden op het bedrag dat je teruggestort krijgt.*

Hoe werkt het?
Verpak de zending bij voorkeur in de originele verpakking/doos waarin de zending is geleverd.Vul op een kopie van de factuur en / of het herroepingsformulier. Sluit de kopie van de factuur in bij de zending die wordt opgehaald. Indien mogelijk vermeld u direct uw banknummer zodat de retourstorting snel kan worden afgehandeld. De termijn van 14 dagen voor retour betalingen start op de dag dat de consument het retour stuurt of aangeeft het retour te sturen. Indien de retour zending niet binnen 14 dagen is ontvangen wachten wij tot de terugbetaling totdat Top Bikes het artikel heeft ontvangen of totdat de consument kan aantonen dat het retour verzonden is.

Optie 1: GLS komt op de door jou gekozen datum het pakket ophalen. Dit is mogelijk op iedere werkdag van maandag tot en met vrijdag. Je ontvangt een afgiftebewijs met daarop een track&trace code, waarmee je je zending kunt volgen op de website van GLS. Kosten voor deze optie zijn 7.95 euro.

Optie 2: U ontvangt van ons een retour eticket via de mail. Deze bevestigd u op het pakket en levert het pakket in bij een GLS-pakketshop bij u in de buurt. Kosten voor deze optie zijn 4.95 euro.

 *Wanneer een artikel beschadigd/defect is, of een verkeerd artikel geleverd is, worden er geen retourkosten ingehouden. Dit kunt u vermelden op de kopie van de factuur.

Foutief verzonden | Ophaalopdrachten
In een klein aantal gevallen kan het voorkomen dat er een foutief geleverd product bij uw bestelling zit. In deze gevallen zorgen wij ervoor dat deze bij u wordt opgehaald door GLS. Wij spreken met u een ophaaldatum af en zorgen ervoor dat het juiste product op dezelfde datum bij u door GLS wordt afgeleverd. U kunt via de Top Bikes retourservice een afspraak maken om het pakket op te halen op een dag naar keuze. Er worden hier geen kosten voor berekend.

Geld Retour
In situaties waar wij de bestelling ongedaan moeten maken of u gebruik maakt van het herroepingsrecht zorgen wij voor een spoedige retourstorting van het aankoopbedrag. Als u een bestelling retour stuurt of gebruik maakt van onze retourservice ontvangen wij graag een kopie van de factuur en / of het herroepingsformulier met een kleine toelichting en eventueel uw bankinformatie. De termijn van 14 dagen voor retour betalingen start op de dag dat de consument het retour stuurt of aangeeft het retour te sturen. Indien de retour zending niet binnen 14 dagen is ontvangen na verzending van de klant wachten wij tot de terugbetaling totdat Top Bikes het artikel heeft ontvangen of totdat de consument kan aantonen dat het retour verzonden is.

Suggesties | Service | Garantie | Techniek
Heeft u suggesties hoe wij u beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur via onze klantenservice. Topbikes.nl probeert altijd het hoogste niveau te behalen en uw suggesties zijn daarom altijd welkom. Onze missie is om u de hoogst mogelijke service te bieden en ervoor te zorgen dat u tevreden bent.

Klachten:
Wij als fietsspecialist doen er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een artikel, de service of de levering niet aan je verwachtingen voldoen neem dan zo snel mogelijk ontvangst van de bestelling contact met ons op (070-362100 of via onze klantenservice). U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar info@topbikes.nl.

Wij zullen de klacht z.s.m mogelijk in behandeling nemen en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht komen met een inhoudelijke reactie.

Waarvoor kan ik terecht bij de geschillencommissie van thuiswinkel.org?
Mocht u een klacht niet opgelost zien door Topbikes.nl dan kunt u zich altijd 
wenden tot de geschillencommisie van Thuiswinkel.org.

U kunt de website van de geschillencommissie vinden op de volgende locatie:
http://www.sgc.nl

Zie voor meer informatie de ‘Procedure geschillencommissie thuiswinkel’ en het ‘Reglement geschillencommissie thuiswinkel’.

U kunt uw klacht ook melden via het Europese online geschillenplatform (ODR). http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Topbikes.nl
Elandstraat 89
2513 GM   Den Haag

info@topbikes.nl



Openingstijden

Maandag   Gesloten
Dinsdag   9:00 - 17:30
Woensdag   9:00 - 17:30
Donderdag*   9:00 - 21:00
Vrijdag   9:00 - 17:30
Zaterdag   9:00 - 17:00
Zondag   Gesloten

* Van 2 maart tot 1 September hebben wij iedere Donderdag koopavond. Dan zijn wij geopend van 9:00 tot 21:00

     
       

  • Catalogus van 10.000+ Artikelen.

  • De professional met de beste service.

  • Trek fietsen met service pakket of extra korting

  • Veilig betalen

Bel mij terug

Wilt u dat wij contact met u opnemen om uw vraag te beantwoorden wanneer het u uitkomt? Geen probleem, vul hieronder de gegevens in met een voorkeur wanneer we u moeten bellen.

 DiWoDoVrZa
In de ochtend (09:00 - 11:00)
Later in de ochtend (11:00 - 12:00)
Vroeg in de middag (12:00 - 13:00)
In de middag (13:00 - 15:00)
Laat in de middag (15:00 - 17:00)
Vooravond (17:00 - 19:00)